Sann skönhet

Flickor/pojkar som är snygga, sexiga, vältränade och populära står högst upp på dom flestas topplistor.
Man kan dom som har en vältränad, snygg, sexig kille/tjej säga någonting fint eller vackert om personens inre?
Det brukar inte vara så, för det enda dom har tänkt på är deras yttre, så dom har aldrig haft tid att se på det inre.
Jag tror att dom flesta som vill ha en snygg, sexig kille/tjej försöker få PR, eller uppmärksamhet.
De flesta tjejer som har en snygg populär vältranad kille blir oftast svikna av att killen har två personligheter. Dom som kanske är snygga eller vackra, är kanske inte det i sitt inre, men människor som är inte lika snygga, är en person med ett stort hjärta och ett fint inre.
Sann skänhet är inte det man tar det yttre på, det är de man tar när man ser personen inre. Personer som bryr sig, är omtänksamma, snälla etc är personer med sann skönhet.

Jag tycker att man måste börja se på människors yttre sidor mindre, och mera på det inre.
Är sann skönhet när man väger under 40 kg? att det ser ut som att man inte fått mat på över 1 år? att man alltid ska vara perfekt? att man alltid ska ha röven och brösten och vältränad?
Man är vacker hur man än ser ut, hur man än är, man är vacker på sitt eget sätt.
Många säger att det inte är snyggt med tjejer som har fräknar, men det är kanske fräknarna som gör henne vacker.
Andra säger att en tjej eller kille med kurvor inte går att vara ihop med eller vän med, men det är just kurvorna som gör henne vacker.
Flera säger att det inte går att vara vacker när man blir gammal, när man får rynkor, men det är just rynkorna som gör dom äldre vackra.
- Alla har sina egenskaper som gör att dom blir vackra, alla har olika. Och om amn inte gillar den andras egenskap bör man vara tyst och se sig själv i spegeln och hitta sin egen egenskap som gör dig vacker!
Jag är inte den smalaste på denna jord, jag kanske inte har det vackraste utseendet, men alla säger att jag är vacker som en prinsessa,  jag kanske har den där stora rumpan, men jag är ändå stolt över den jag är. att jag bara vet att det bara finns en av mig på hela jorden, att jag är vacker för den jag är. Hur jag är som person, och alla ska veta att man är vacker på olika sätt, att alla, alla, är vackra!


Kommentarer
Postat av: Agness

helt och hållet sant :)^

håller verkligen med dig, du skriver så fint Nadja :)!

2009-08-17 @ 22:56:10
URL: http://agnessehlstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0